Bangkok baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hannah Vlasblom - WaarBenJij.nu Bangkok baby! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hannah Vlasblom - WaarBenJij.nu

Bangkok baby!

Blijf op de hoogte en volg Hannah

12 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo daar ben ik weer!
Pfff waar moet ik beginnen.. O ja! De laatste dag van de introductieweek.
We gingen naar de allerlaatste tempel van deze week, ik vond de introductie week indrukwekkend, maar de tempels kwamen mijn neus uit haha. Dit was wel een hele speciale tempel want daar was de voetafdruk van Boeddha. Ik had gewoon een stukje verharde grond met een voetafdruk verwacht maar de voetprint was bijna 1 meter groot! Daarna gingen we naar een restaurantje maar we bleven daar veel te lang! Iedereen wilde weg maar het duurde maar en duurde maar en we wisten dat we naar monkey town zouden gaan dus we waren heel nieuwsgierig. Daar aangekomen; je keek je ogen uit! We verwachtte dat er een heel groot hok was gevuld met apen, maar ze liepen letterlijk door de hele stad. Midden in de stad was een apenrots waar ze woonden en de eerst blok daaromheen was onbewoonbaar omdat de apen daar alles stolen. We liepen over de apenrots en de apen waren zo overweldigend, ze klimmen op je en je moest niks op je lichaam dragen want alles zouden ze meenemen. Hele leuke foto's gemaakt. Helaas zijn een paar mensen gebeten en die moesten naar het ziekenhuis, en dat heeft nog voor heel veel problemen gezorgd. Gelukkig ik niet en was ik al gevaccineerd voor rabius, just in case. Een hele hectische en stressvolle reis naar Bangkok. Daar aangekomen in een super leuke hostel! Heel ' luxe' en goede service, en dat voor maar 6/7 euro per nacht. 's Avonds met de hele groep (17 mensen) gegeten en op zoek naar een leuke bar. Toen kwamen we er achter dat dit weekend een speciaal Boeddistisch feestweekend is, omdat vanaf vandaag monnikken 3 maanden in de tempels moeten leven, daarom gaat alles heel vroeg dicht en mag er geen alcohol geschonken worden/bars mogen niet open zijn. Daarnaast kwam vandaag de koning op bezoek bij de grand palace dus was een groot deel van Bangkok plat.
Vandaag vroeg opgestaan na prima te hebben geslapen. Na een mager ontbijtje met de TukTuk naar grandpalace gebracht. Maar we wisten niet dat door het bezoek van de koning het al om 10 uur sloot en we vonden het niet waard om relatief veel te betalen voor een halfuurtje. Wel veel foto's van de buitenkant gemaakt ;)
Na Grand Palace gingen we naar Wat Pho (ja nog een tempel), de grootste tempel van Bangkok met de grootste Boeddha.Dat was echt prachtig. Daar hebben door hele drukke marktjes gewandeld en zijn we naar een pier gegaan. Ik heb daar voor het eerst ' van straat ' gegeten. Toen kwam een vrouw naar ons toe om te vragen of we wilden varen en zei 600 bath per persoon. Wij hadden gelukkig in handboeken gelezen dat 150/200 een normale prijs was. Dus na veel onderhandelen hebben we een halfuurlang voor 150 uur gevaren. Het was heel indrukwekkend want we voeren langs gebieden waar ik nooit zou durven lopen. Veel sloppenwijken en villawijken naast elkaar. Na het varen zijn we naar China Town geweest. Wendy, een chinees meisje, kon ons daar goed rondleiden omdat ze daar gewoon Chinees spreken, zo grappig. Hele andere soorten straatjes en marktjes, leuk om te zien, maar ook heel slopend en vies. Vanuit Chinatown zijn we direct naar totaal de andere kant van de stad geweest. Het was heel westers en met hele hoge flatten. Daar zijn we naar een super bijzondere mall geweest. De onderste verdieping was vol met gucci, chanel, prada enzo dus we dachten: ojee dit is niet onze doelgroep. Maar hoe hoger in het gebouw, hoe ' normaler' het werd. We hebben daar heerlijk kunnen uitrusten met een kopje koffie en een muffin. En nu ben ik in het hostel. Ik moet nu snel gaan want we gaan met de hele groep uiteten! :)

Morgenmiddag terug naar Brown House en 's avonds vertrek ik (met een 14 uur lange reis) naar de olifanten opvang, zin an!
Tot snel!

  • 12 Juli 2014 - 14:54

    Arie (paps):

    Weer zo'n indrukwekkend verslag, Han. Superlatieven schieten te kort, wij staan op afstand versteld van jouw ervaringen. Je blijkt het heel leuk te hebben, vooral ook leuke mede-reizigers. Een hele grote schoiolreis of toch meer studenitkoos? Lieve groeten, Paps.

  • 12 Juli 2014 - 15:15

    Mater:

    Hoi Han,

    Wat een wilde nacht in Bangkok!( not). Jullie zitten niet bepaald stil. Nu weet je wel een goede hostel voor de laatste nacht.Zo te horen heb je een leuke groep daar, hopelijk hebben die ongeveer hetzelfde programma.Tot de volgende keer!

  • 12 Juli 2014 - 16:55

    Xenia :

    Heey Moppie, super leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Ik check altijd meteen mijn mail als ik weer even wifi heb om te zien of je nog een nieuw verslag hebt geschreven. Zo te lezen doe je leuke ervaringen en kennis op en dat is fijn om te lezen! Heel veel succes en plezier voor de komende weken toegewenst!

    Dikke kus vanuit Zuid-frankrijk,

    Xenia

  • 12 Juli 2014 - 16:55

    Xenia :

    Heey Moppie, super leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Ik check altijd meteen mijn mail als ik weer even wifi heb om te zien of je nog een nieuw verslag hebt geschreven. Zo te lezen doe je leuke ervaringen en kennis op en dat is fijn om te lezen! Heel veel succes en plezier voor de komende weken toegewenst!

    Dikke kus vanuit Zuid-frankrijk,

    Xenia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hannah

Hallo, ik ben Hannah, een 17 jarig meisje dat in de zomer van 2014 voor 5 weken naar Thailand gaat. Ik probeer zoveel mogelijk gebeurtenissen op deze blog bij te houden, maar WiFi is niet altijd gegarandeerd. Enjoy!

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 6684

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

5 weken Thailand 2014

Landen bezocht: