Time flies, bijna eind introductie week - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Hannah Vlasblom - WaarBenJij.nu Time flies, bijna eind introductie week - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Hannah Vlasblom - WaarBenJij.nu

Time flies, bijna eind introductie week

Blijf op de hoogte en volg Hannah

10 Juli 2014 | Thailand, Singburi

Er zijn al flink veel dagen voorbij gevlogen en ik was totaal vergeten om te bloggen. De wifi is ook niet heel goed dus foto's bijvoegen wordt lastig. Ik heb mijn reisplanning een beetje veranderd, ik ga hierna 2 weken olifanten verzorgen , daarna Hiltribeweek en als laatste een strandweek.

Ik zal zo kort mogelijk vertellen wat ik zoal gedaan heb hier.
Maandag: sochtends naar een Tha-Kam marktje geweest en naar een westerse supermarktje, ze hadden daar heinekenwater? Ik weet niet of dat lekker is. Na een busrit zag ik mijn eerste tempel genaamd Wat pikulthong. Eenmaal teruggekomen in accomodatie kregen we thaise les, we leren standaard zinnen zoals sa-wad-dee kaa (dat zegt alleen een vrouw, als je man bent zeg je niet kaa maar krup bij iedere zin) en dat is een begroeting. Daarnaast is khob khun kaa bedankt. Maar we leerden ook hoe je eten bestelt en hoe je telt. In de avond na het avondeten kwamen schoolkindjes om voor ons te zingen en dansen en nadat ze klaar waren moesten we meedoen en leerden we hoe je die handgebaartjes moet doen.
Dinsdag: ik vond dit een erg zware dag, lichamelijk en geestelijk. We hebben heel veel gelopen maar we zagen ook heel veel vervelende dingen. We zijn sochtends naar olifanten geweest, je kon op olifanten rijden en er was ook een jonger olifantje die geforceerd werd om te poseren samen met een toerist voor geld. Maar die olifanten zagen er zo ongelukkig uit ze werden met stokken met een punt geprikt als ze niet goed deden wat ze moesten doen. Ik voelde me best schuldig om met hem op de foto te gaan maar om mijn geweten te zuiveren heb ik daarna een mandje met soort van komkommers gekocht om hem te voeren als dank. Toen reden we naar Ayuthaya, dat is de verloren stad van Thailand. Eerst woonde daar de koning maar het was grotendeels afgebrand en afgebroken door de oorlog met Birma.
Ik heb dinsdag in totaal 4 tempels gezien. Op volgorde: 1. Viharn pra mongkol bopit 2. Wat pra sri san peth 3. Wat ma ha tart 4. Wat yai chai mongkol. Ik vond de afgebroken tempeldelen veel mooier dan de blingbling tempels, maar die zijn wel heel indrukwekkend! Bij de laatste tempel kon ik nog even met monniken praten en op de foto, dat was heel leuk spontaan, ze mochten me uiteraard absoluut niet aanraken omdat ik een vrouw ben. Als afsluiting zijn we naar een floating market geweest waar we ook iets verschrikkelijks zagen. Er zaten ruim 8 tijgers in een hele kleine hok en weer van die geforceerde olifanten. Daarnaast kon je op de foto met een tijger maar dan werd hij eerst gedrogeerd, dat ging me te ver. Verder viel er in de accomodatie toen het al donker was een rat op mijn schouder, ik schrok me dood!
Gisteren was tot nu toe de meest relaxede maar ook tegelijkertijd meest vermoeiende dag. Sochtends gingen we zelf armbandjes maken en ik heb ook een enkelbandje gemaakt. Toen gingen we naar het Twinhouse om zelf Thais te koken, een papaya salade en een ei noodle wok, ik deed het waarschijnlijk fout want ik werd er niet goed van, silly me haha. Na de lunch ben ik met een groepje mensen in Singburi naar een zwembad gegaan, dat was echt heel fijn. Savonds gingen we naar een restaurant waar je soort van kon gourmetten, alleen was het met een gril en met kokend water, heel lastig want ik wist van de helft van de ingrediënten niet hoe ze bereid moesten worden. Daarnaast hadden ze ook lak aan hygiene omdat je van het bordje waarmee je rauw vlees haalde, ook moest eten. Ze hebben hier in Thailand de meest rare naar lekkerste vruchten ooit! Om de schil te openenen moet je het soms op hele speciale manieren breken, erg leuk! Toen we terugkwamen in de accomodatie wilden we een hotel voor dit weekend in bangkok boeken, maar in de bar naast de accomodatie was er een groot feest en daar werden me naartoe gesleurd. Het was een beste goede karaoke avond voor thaise doende.
Vandaag was iedereen moe opgestaan. We gingen vanochtend naar een openbare school om naar de kindjes te kijken, maar ik vond het heel ongemakkelijk, het waren opzich wel schattige kleine kindjes, maar het voelde alsof we aapjes aan het kijken waren. Daarna zijn we naar een plek speciaal voor originele thaise handwerk gegaan. Daar maakten ze thaise kleden en houtbewerkingen en borduursels, heel indrukwekkend! Daarna zijn we naar een museum over de oorlog geweest en naar het oorlogsmonument.
Net gelunched en we gaan zo weer naar een tempel. Morgen gaan we naar monkeytown en dit weekend gaan we met een hele grote groep naar Bangkok, vanavond een beetje een goed hotelletje vinden, maar dat lukt wel. Alles is hier zo goedkoop, het is bijna gestoord. Maar als een echte Hollander klaag ik niet over goedkope dingen ;)
Ik heb van mijn britse vriendinnetjes die nu olifantenweek doen foto's opgestuurd gekregen en het is zo prachtig! Ik kan niet wachten! Helaas doen heel veel mensen die week maar alsnog is het heel indrukwekkend.

Ik hoop dat ik jullie een beetje een beeld van mijn week en enthousiasme heb gegeven.

Tot snel!

  • 10 Juli 2014 - 08:43

    Sandra:

    Wauw meid wat een week.
    Veel indrukken, moeilijke maar ook mooie.
    Xx Sandra

  • 10 Juli 2014 - 10:19

    Arie (paps):

    Wat een drukke week, Han! Je medeleven met de beesies is begrijpelijk, ze worden voor touristen zelfs uit andere landen ge-importeerd, stond hier in de krant. Je hart zit op de juiste plaats.
    Veel plezier in Bangkok, b;lijkbaar heb je leuke contacten met anderen uit de groep. Samen op stap is natuurlijk het beste.
    Wij blijven je volgen en kijken alweer uit naar verder nieuws van jou,
    liefs en kusjes van paps.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hannah

Hallo, ik ben Hannah, een 17 jarig meisje dat in de zomer van 2014 voor 5 weken naar Thailand gaat. Ik probeer zoveel mogelijk gebeurtenissen op deze blog bij te houden, maar WiFi is niet altijd gegarandeerd. Enjoy!

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 6686

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

5 weken Thailand 2014

Landen bezocht: