The start of a new week - Reisverslag uit Chum Saeng, Thailand van Hannah Vlasblom - WaarBenJij.nu The start of a new week - Reisverslag uit Chum Saeng, Thailand van Hannah Vlasblom - WaarBenJij.nu

The start of a new week

Blijf op de hoogte en volg Hannah

21 Juli 2014 | Thailand, Chum Saeng

Ik schreef als laatst ongeveer 1 1/2 dag geleden en ik heb intussen al weer veel meegemaakt!
Zondagavond werd ik met de nieuwe groep opgehaald en na een ruim uur te hebben gereden kwamen we bij een luxe hotel in Lop Buri (monkeytown) aan. (Warm douchen en een bed waarvan de veer niet in je rug steekt, jeej!)
Na een heerlijke nacht te hebben geslapen vertrokken we om 8 uur sochtends naar de 7/11 (supermarkt) om daar kant-en-klare tosti's te halen. Na al het ingewikkelde spicy thaise eten ben ik amper ziek geweest en na het eten van die tosti's ben ik direct ziek geworden, fijn.
Na het 'ontbijt' stapten we de trein in en hadden een lange zit van ongeveer 3 uur. Beetje kunnen slapen maar heel veel mensen lopen door de trein en schreeuwen wat je allemaal bij ze kan kopen, op een gegeven moment werd dat wel irritant en het was zooo heet!
Aangekomen in Chum Saeng. Werden door een man met een soort achtbaankarretje opgehaald, levensgevaarlijk maar wel heel leuk!
Toen kwamen we aan in een soort boederij gebied en we slapen in een homestay (een matras op de grond met daar over heen een muskieten net en een dak boven je hoofd, het heeft geen deur.)
Ze hebben hier kippen, sloten met 10000 vissen, en grote rijstvelden. Dit is een rijke boer en dit project is opgericht door de koning om mensen te leren om beter om te kunnen gaan met de landbouw. Heel interessant om te zien hoe dat hele plan is opgezet.
We kregen een grote rondleiding over het gebied. We proefde allemaal dingen uit de bomen, ze hebben hier ook soortgelijke bramen en selderie! Toen lieten ze zien hoe ze rijst schoon maken en het verschil tussen witte en zwarte rijst. We zaken hoe 3 vrouwen rijstplantjes in de grond duwden, heel eng om te zien hoe hun rug is verbogen! Ze leggen uit dat dit de dure manier is om rijst te oogsten maar geeft wel de beste kwaliteit, je kan ook rijstzaden strooien maar dan is de kwaliteit van de rijst niet goed in te schatten en welke stoffen uit het water schadelijk zijn. Toen gingen 2 meisjes uit mijn groep vis vangen die we later heerlijk hebben opgegeten tijdens het avondeten.
Nu is het 21 uur en ga ik naar bed, morgen ochtend starten we om 6 uur sochtends met het helpen op de rijstvelden. We beginnen zo vroeg omdat de zon dan niet zo heet is. Ik kijk er naar uit ookal wordt het waarschijnlijk heel zwaar! Ik heb nu al een perspectief verschil gekregen en ik heb nog niet eens iets zelf gedaan!
Morgen ook nog een lange treinreis van ruim 4 uur en slapen we in een soort van hostelhotel.
We zullen zien wat de dag ons brengt!

Hopelijk tot snel

Ps, ik ben mijn lieve ouders heel dankbaar voor het feit dat ik deze reis mag maken! Ik zal het nooit vergeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hannah

Hallo, ik ben Hannah, een 17 jarig meisje dat in de zomer van 2014 voor 5 weken naar Thailand gaat. Ik probeer zoveel mogelijk gebeurtenissen op deze blog bij te houden, maar WiFi is niet altijd gegarandeerd. Enjoy!

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 6692

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

5 weken Thailand 2014

Landen bezocht: