Avond bangkok, olifantenweek - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Hannah Vlasblom - WaarBenJij.nu Avond bangkok, olifantenweek - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Hannah Vlasblom - WaarBenJij.nu

Avond bangkok, olifantenweek

Blijf op de hoogte en volg Hannah

17 Juli 2014 | Thailand, Umphang

En weer heb ik veel te lang niet geschreven. Laat ik maar verder gaan waar ik was gebleven.
Zaterdagavond: Bangkokfeestavond. Wat een geweldige avond! Veel stereotypes over feesten in Bangkok klopt: ladieboys, chaos, oneindigveel clubs en drugs, pingpopshows en laughinggas. Ik heb me die avond heel bang maar ook heel vrolijk en goed gevoeld. Ik heb me voor een blond meisje goed staande gehouden en het was een geslaagde avond.
De volgende ochtend naar de grootste weekendmarkt ooit geweest. Daarna rechtstreeks door naar Bangkokbusstation en na een 3 uur durende rit was ik weer in Shingburi in Brownhouse. Daar de avond gevuld met mijn spullen bij elkaar verzamelen en rond 21 uur werd ik op een nachtbus naar Meisot gezet. Daar kwamen we rond 4 uur 'sochtends op een heel gek busstation aan waar Thaise mannen naar de finale van wk keken (ik zag net op tijd het winnende doelpunt!) op een klein televisietje. We reden daarna in een open pickuptruc met veel regen richting Umphang. De helste rit ooit! De snelweg heet Death highway number 1090 en heeft 1219 helse bochten. In totaal duurde het 4 uur. Na 2 uur dacht ik eindelijk dat we aankwamen maar toen hadden we alleen een plaspauze en moesten we nog 2 uur.. gebroken. Om 9 uur aangekomen.
Rijst als ontbijt en toen naar onze kamer gebracht. Een 4 persoonskamer gedeeld met Sandra (nl), Bobbie (nl) en Liz (usa). Hele leuke meisjes, ik kende Sandra en Liz al van de siam culture week dus was helemaal gelukkig (speciale kusjes voor mijn 2e helft Sandra, ik ga je missen :( )
Daarna gingen we met de groep bananenbomen hakken voor de stammen. We leerden hoe we dat het beste konden doen, helaas gleed Giel (nl) uit en sneed hij zijn hand, hij moest 8 hechtingen. Na het ongeluk heb ik geen bomen meer gehakt maar alleen getilt naar de wagen. Na het hakken zijn we met boomstronken naar de olifanten gereden (!). Een groot teleurstelling. De hele situatie met de olifanten is heel anders dan werd beschreven. De olifanten zijn helemaal niet in de buurt van de accomodatie, je moet er met de auto naartoe rijden. Toen ik aankwam rijden viel 1 ding me meteen op: ze dragen hele grote grove kettingen! Vastgemaakt aan een balk. We sneden terplekken de boomstronken kleiner en voerden ze, heel leuk om te zien hoe de 7 olifanten aan het kauwen waren. Je mag ze wel voeren en aaien, het zijn zulke prachtite beesten. Al meteen had ik een favoriet, Bondi. Ze is de dochter van de oude moederolifant (ze staan naast elkaar en ze is ook op het terrein geboren), ze is ongeveer 16 jaar oud.
Na het voeren werd de groep in 2en gesplits en de eerste helft ging als eerste een rondje rijden. Ik had verwacht dat we echt met ze de jungle in gingen rijden maar we reden een rondje van ongeveer 100 meter om het stuk grond (er is helemaal geen verzorgingsplek of accomodatie, maar het is een stuk grond wat eerst een maisveld was en nu afgetrapt is. Ik weet ook niet waar ze snachts overnachten want ze hadden geen verblijf ofzo). De olifanten werden 1 voor 1 losgemaakt en werden gedwongen om soort van te gaan liggen zodat 1 of 2 mensen op de rug konden klimmen. De olfianten dragen een ketting rond de nek die ook verbonden is met zijn rechterpoot zodat de olifant niet te hard kan lopen. (Dat zag er niet vriendelijk uit) als je op de rug klom moest je perse op de kettingen zitten, dit deed al pijn voor mij en olifanten hebben een veel gevoeligere huid. Het voelde zo verkeerd om op zijn nek te zitten en de Mahouts (de mannen die voor de olifanten zorgden) tikten de olifanten met een soort van stok met een punt, dat zag er ook niet goed uit. Ook stond er dat we met de olifanten zouden gaan zwemmen in een meertje, maar het is een rivier die naast de voederplek was (het was vies door de vele poep en pies en de stroming was soms een hard zodat je niet echt mee kon zwemmen)
Hoe onze dag eruitzag; na het eerste rondje kregen we daar warme lunch, na de lunch ging de 2e ronde in zijn/haar badkleding op de olifant zodat je na het rondje met de olifant het water in loopt. Dat was het enige echte leuke deel van de dag, de olifanten genoten zo erg van het water. Sommige gingen rollen en duiken. We spoelden de olifanten uitgebreid schoon en gingen na wat opdrogen richting de accomodatie. We kwamen rond 2 bij de accomodatie aan en hadden ern 2 uur pauze. Ik ging samen met de meiden (en leo.. die hoort bij de meiden haha) naar de 7/11 (supermarktje) en naar souveniersshops kijken in het dorpje. We gingen nog wat drinken met de groep en vroeg naar bed.
Dinsdag;
Zelfde idee, eerst bananenboomstronken gehakt(gedragen) daarna de olifanten gevoerd. Ik heb niet meer op een olifant gereden en door de vele regenval was het zwemmen in de rivier een kleine struggle. Weer na 2 uur pauze te hebben gehad (door het dorpje gewandeld) zimn we naar Karan village gegaan om te kijken hoe ze daar leven. Heel primitief maar welvarend tegelijkertijd.
Misschien een leuk feitje, we rijden tussen de activiteiten door met een paar blikken pickuptrucks waarin 6 achterin en 3 bovenop (!) zitten. Het zijn hele instabiele en winderige pickups. En om naar de activiteiten te komen gaat dat 9 van de 10 keer via super hobbelig en half weggespoelde (door de vele regen) weggetjes door de jungle. Hoofdstoten en omvallen gegarandeerd.
Woensdag:
Hakken/tillen. Voeren en zwemmen. Na weer door het dorpje te hebben gewandeld zijn we gaan hiken. Eerst een uur via snelwegen met veel bochten en hobbelwegen naar de berg toe komen. Toen de beklimming: het ging in ongeveer 3 verschillende lagen. Het was super weer. Heel mooi uitzicht. De beklimming was zwaar omdat soms de paden waren weggespoeld of heel veel losse stenen/zand. Na de klim van de 1e laag dacht ik dat ik er al was door het mooie uitzicht, maar dat zag ik dus verkeer, we moesten nog trippel zo lang klimmen. Soms lastig maar met een grote voldoening. Eindelijk de top bereikt met een hoofd als een tomaat door de hitte / schaamte (lees: glijpartijen) Wat een uitzicht!! Prachtig! Na een lange tijd op de top te zijn geweest begon de afdaling. Aangekomen bij de accomodatie stond de bbq al aan. Heerlijk mijn eigen eten gegrild en gegrilde mais als toetje, heerlijk! Bram (nl) zou om 0000 uur 18 worden en Leo (GB) vrijdag 19 worden dus dat vierden we uitgebreid met cake en lekkere drankjes. Hele gezellige avond met gekke kaart spelletjes gehad.
Donderdag: bomen hakken/tillen, en afscheid nemen van de olifanten (Bondi! :( ) helaas mochten we niet mee zwemmen maar zagen we ze wel lekker rollen in het water. Meteen door naar de waterval in Phataya (of zoiets) geweest. Heel mooi! Lekker gezwommen en geklommen. Na waterval gegeten en wat met de overgebleven mensen kaarten. Veel mensen zijn vroeg vertrokken zodat ze een lang weekend bangkok hadden.
Morgen gaan we raften en naar een grot en een grote waterval. Helaas gaan Sandra en Liz morgen al weg. Ik ga ze missen! :( I am gonna miss Sandra and Liz!
Ik heb mijn week indeling (weer) veranderd, ik ga volgende week een treinreis naar ChiangMai maken en iedere dag stap er ergens anders uit om iets anders te doen. Het is een nieuwe soort week en ik ben met 10 andere mensen. Heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken! Zaterdagavond dus weer een helse rit terug naar Shingburi...
Ik ga nu weer sociaal doen en wat helpen met inpakken.

Tot snel!

Ps: I want to say sorry for the bad goodbye to Myra (nl), Wendy ( china) and Amber (nl)! :( I am really sorry and I miss you already :( hope to see you soon lovelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hannah

Hallo, ik ben Hannah, een 17 jarig meisje dat in de zomer van 2014 voor 5 weken naar Thailand gaat. Ik probeer zoveel mogelijk gebeurtenissen op deze blog bij te houden, maar WiFi is niet altijd gegarandeerd. Enjoy!

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 6696

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

5 weken Thailand 2014

Landen bezocht: