Safe , sound and hot - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Hannah Vlasblom - WaarBenJij.nu Safe , sound and hot - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Hannah Vlasblom - WaarBenJij.nu

Safe , sound and hot

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Hannah

05 Juli 2014 | Thailand, Singburi

Ik zal het belangrijkste maar als eerste zeggen: Ik ben veilig aangekomen! Eerst afscheid genomen van mijn ouders en Lauren, met moeite, en toen naar mijn gate gelopen, gelukkig spraken random mensen mij aan zodat ik niet heel alleen was. En daarna wat een rit: eerst ruim 10 uur vliegen, amper kunnen slapen natuurlijk, met een brok in mijn keel "waarom ga ik in godsnaam in mijn eentje naar de andere kant van de wereld?!", daarna uren wachten op mijn tas, en toen kwam ik de groep meiden tegen in Bangkok op het vliegveld. 2 andere Nederlandse meisjes, 1 Belgische en 4 Britse meisjes. Ik ben de jongste van allemaal. We werden door een amper engelssprekende man begeleid naar de eerste bus, toen moesten we daar na een uur uit en over naar de andere voor 20 minuten en toen werden we op de laatste bus gezet zonder dat de man meeging. De laatste rit duurde zeker nog 2 uur en iedereen viel in slaap. We kwamen bij busstation Singburi aan en het eerste wat je deed was in de pis en uitwerpselen van zwervers stappen. We werden helemaal uitgelachen door de plaatselijke bevolking die in een soort open huisje zat alsof ze op een niet rijdende bus wachtten. Na een paar minuten rondlopen om het busstationhuisje reed een grote pickup naar ons toe en werden we door Phil, een hele vriendelijke Schot, naar de accomodatie gebracht. Wat is dit een mooi land. Het verkeer is precies zoals ik verwachtte: onvoorspelbaar. Soms reed mijn bus dan precies tussen 2 rijbanen in, omdat de gaten in de weg te diep waren. Verder is het contrast tussen rijk en arm zo groot, dan zag je mensen met ampere lichaamsbescherming ruwe asfalt leggen terwijl daarachter een grote gouden tempel stond met rijke villa's eromheen. Of toen we achterop de jeep zaten reed je tussen 2 grote velden en het ene moment zag je krotjes en daarnaast gigantische villa's waar de gooise mensen nog jaloers op zullen zijn. Afijn, ik ben nu aangekomen en heb mijn bed opgemaakt en hele aparte noodles gegeten, nu ga ik lekker koud douchen en als ik er de puf voor heb, de rest in de omgeving bekijken.
Morgen ook nog een rustdagje om bij te komen en dan begint het echte werk maandag!

Tot snel!

  • 05 Juli 2014 - 10:54

    Arie (paps):

    Wat een fantastisch bericht , behalve van pis en poep natuurlijk. En wat leuk dat je andere meiden om je heen hebt, de foto zegt genoeg.
    Wij vonden het afscheid nemen ook niet makkelijk, maar dit leuke vooruitzicht maakt onze dag helemaal goed. Uitrusten van je jetlag is nu wel belangrijk, anders sleep je dat maar met je mee.
    Wij blijven je volgen, ook via app.
    Liefs,

    Paps.

  • 05 Juli 2014 - 10:58

    Mater:

    Goed begin! Wacht met plezier op je volgende blog. x

  • 05 Juli 2014 - 11:10

    Lauwerina:

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen! Gelukkig niet helemaal alleen daar.
    Knap dat je dit doet hoor. Veel plezier en we blijven je volgen!

    Groetjes Lauwerina en Jurriaan

  • 05 Juli 2014 - 11:36

    Noor:

    Wat een cultuurshock hè? Maar je zal zien dat je over een paar dagen al gewend zal zijn. Geniet er maar van! Heb je al overheerlijke noodelsoep gegeten?
    Lfs, Noor

  • 05 Juli 2014 - 13:41

    Margriet:

    Hey Han, HET is nu echt begonnen! Heerlijk, spannend, een beetje griezelig af en toe, maar vooral een prachtig avontuur! Geniet er van, het wordt hoe dan ook een onvergetelijke ervaring.
    Wij staan op het punt van vertrek, ons eigen avontuur tegemoet! Soen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hannah

Hallo, ik ben Hannah, een 17 jarig meisje dat in de zomer van 2014 voor 5 weken naar Thailand gaat. Ik probeer zoveel mogelijk gebeurtenissen op deze blog bij te houden, maar WiFi is niet altijd gegarandeerd. Enjoy!

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 6689

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

5 weken Thailand 2014

Landen bezocht: